flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом голови Автозаводського районного суду

м. Кременчука

від 26.12.2019 №01-07.20

 

ПОЛОЖЕННЯ

про забезпечення доступу до публічної інформації

 

І. Загальні положення

 1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації в Автозаводському районному суді м. Кременчука (далі – суд).

1.2. У цьому Положенні терміни вживаються в значеннях, наведених у Законі України «Про доступ до публічної інформації».

1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації в суді, здійснюється відповідно до Конституції України, законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про державну таємницю», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», «Про запобігання корупції», Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 №30, та інших нормативно-правових актів із цих питань.

1.4. Опрацювання, систематизацію, аналіз запитів на інформацію, контроль щодо задоволення запитів, надання консультацій запитувачам під час оформлення запитів забезпечують керівник апарату суду та його заступники.

1.5. Контроль за наданням публічної інформації здійснюють у межах компетенції керівник апарату суду та заступники керівника апарату.

 

ІІ. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду

 2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується відповідно до статті 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації», зокрема шляхом:

2.2. Публічна інформація надається запитувачам у тому вигляді, у якому вона створена і зберігається в суді.

2.3. Запитувач має право звернутися до суду із запитом, вимоги щодо оформлення якого визначено ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати такий запит шляхом заповнення відповідних форм запитів (додаток 1), які можна отримати в приміщеннях суду або роздрукувати з офіційного веб-сайту суду.

Запитувач може заповнити запит на інформацію безпосередньо на офіційному веб-сайті суду шляхом вибору відповідної  форми для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації (для фізичних осіб, юридичних осіб, об`єднань громадян без статусу юридичної особи) та автоматизовано направити його до суду в електронному вигляді.

У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може самостійно подати письмовий запит на інформацію, його мають оформити відповідальні особи канцелярії суду або інші відповідальні особи апарату суду, обов'язково зазначивши в запиті на інформацію своє прізвище, ім'я, по батькові, посаду, контактний телефон, причину оформлення, та надати копію цього запиту особі, яка його подала.

2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо інформацію віднесено до інформації з обмеженим доступом.

Обмеження доступу до інформації про діяльність суду здійснюється відповідно до Закону при дотриманні сукупності вимог, визначених у частині другій статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Перелік відомостей, що становлять службову інформацію в Автозаводському районному суді м. Кременчука, визначається відповідним наказом голови суду.

2.5. Відповідальними особами з питань доступу до публічної інформації за запитами в суді є керівник апарату суду та його заступники, інші працівники апарату суду в межах своєї компетенції.

2.6. Надання публічної інформації про діяльність суду запитувачам інформації на їх запити, а також розміщення вказаної інформації на офіційному веб-сайті суду та інформаційному стенді в приміщенні суду забезпечують працівники апарату суду за такими напрямами діяльності:

1) щодо документообігу суду, у тому числі інформації довідкового характеру з автоматизованої системи документообігу суду, документів, які зберігаються в архіві суду – керівник апарату суду та його заступники;

2) про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду справ у відповідній судовій юрисдикції:

на усні запити, звернення – заступники керівника апарату суду, старший секретар суду;

на письмові запити, звернення – заступники керівника апарату суду;

3) про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад, результати конкурсу, проходження державної служби, інші питання, пов’язані з кадровим забезпеченням – консультант суду (по роботі з персоналом);

4) про нормативно-правові засади діяльності суду, висновки та пропозиції на проекти нормативно-правових актів, які стосуються судової системи та діяльності суду – керівник апарату суду;

5) статистичні дані щодо здійснення судочинства судом, відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики суду – заступники керівника апарату суду;

6) про матеріально-господарське забезпечення суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться судом; створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку; організацію медичного обслуговування працівників апарату суду, інші питання матеріально-побутового, господарського забезпечення та розпорядження державним майном – керівник апарату суду;

7) про доступ до судових засідань у суді – старший судовий розпорядник;

8) про порядок акредитації представників засобів масової інформації, наповнення інформацією веб-сайту суду – особа, на яку покладено виконання обов’язків прес-секретаря суду;

9) про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій;

10) про забезпечення засобами інформатизації, впровадження електронного суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій.

За рішенням керівництва суду можуть бути визначені інші особи, відповідальні за надання відповідей на запити, розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті суду та інформаційних стендах.

 

ІІІ. Надання публічної інформації про діяльність суду

 3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті суду забезпечується головою суду та особою, на яку покладено виконання обов’язків прес-секретаря суду (прес-службою) відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства» та інших нормативно-правових актів.

Порядок взаємодії суду з представниками засобів масової інформації та журналістами визначається окремим порядком.

3.2. У приміщеннях суду (на інформаційних стендах), де забезпечено вільний доступ осіб, розміщується інформація:

1) про розклад роботи суду, порядок і графік особистого прийому громадян керівництвом суду;

2) про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в суді;

3) банківські реквізити для сплати судового збору;

4) порядок оскарження судових рішень до суду;

5) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок пропуску до приміщення суду й зали судових засідань;

6) умови та порядок отримання інформації про діяльність суду;

7) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.


ІV. Порядок реєстрації та опрацювання запитів

 4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України (до набрання нею чинності - Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ) з урахуванням вимог цього Положення.

Опрацювання та реєстрація запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником апарату суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.

4.2. Запити на інформацію реєструються в автоматизованій системі документообігу суду.

4.3. Після отримання та реєстрації запитів на інформацію канцелярія суду невідкладно передає їх керівнику апарату суду, у разі його відсутності – одному із заступників.

4.4. Відповідь на електронний запит на інформацію надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа). Паперові копії листування за електронними запитами повертаються консультанту суду для зберігання в окремій справі згідно зі Зведеною номенклатурою справ суду.

4.5. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту судом.

Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.

У разі якщо запит на інформацію стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, керівник апарату суду за службовою запискою особи, відповідальної за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту на інформацію до 20 робочих днів. Про продовження строку розгляду такого запиту запитувача повідомляють у письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.

4.6. У разі якщо запит на інформацію разом із проханням надати публічну інформацію містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, відповідь на питання, які не стосуються публічної інформації, може бути надано заявнику окремо в терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на запит.

 

  1. Порядок надання інформації про діяльність суду

5.1. Відповідь на запит на інформацію надається за підписом голови суду.

5.2. У разі якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит на інформацію вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.

5.3. Суд має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:

1) суд не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до інформації з обмеженим доступом;

3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

5.4. Інформація на запит надається безкоштовно.

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк. Особа, відповідальна за надання інформації за таким запитом, не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження до суду запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних з копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку оплати цих витрат. За таких обставин надання публічної інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

Розмір витрат на копіювання або друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначаються Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів обсягом більше як 10 сторінок, що надаються за запитами на інформацію, затвердженою наказом голови суду.

5.5. Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.

 

               

 

 

 Додаток 1                                                                                                                                                                                                                                                       Автозаводському районному суду м. Кременчука

39600, м. Кременчук. вул. Першотравнева, 29/5

 

______________________________________________

 

______________________________________________

 

Тел.                                                                

ЗАПИТ

на отримання публічної інформації

 

Відповідно до статей 5, 6, 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 6 Закону України «Про інформацію», прошу надати інформацію щодо_________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

               Відповідь прошу надати у визначений законом термін поштою за адресою: _______________________________________________________________________

 

 

 

 

«_____» ________ 20___ року                                                                                                                              _________________

                                                                                                                                                                               підпис