flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітична довідка про надходження до Автозаводського районного суду м.Кременчука звернень громадян у 2016 році

31 січня 2017, 17:35

 На виконання вимог ст.40 Конституції України та Закону «Про звернення громадян» в Автозаводському районному суді м. Кременчука постійно здійснюється робота по розгляду звернень громадян, які надходять поштою та ведеться особистий  прийом громадян головою суду, керівником апарату суду.

         Так, в 2016 році до Автозаводського районного суду м. Кременчука надійшло 35 письмових звернень громадян.

Всі звернення подавалися та розглядалися безпосередньо в місцевому суді без звернення громадян до вищестоящих органів, що свідчить про їх впевненість у можливості вирішення дискусійних питань на місцевому рівні головою суду та керівником апарату суду.

В 2016 році  до Автозаводського районного суду м. Кременчука від громадян (фізичних осіб) надійшло 33 письмових звернень, від юридичних осіб – 2.

         За змістом звернення стосуються дій суддів та працівників суду, надання документів або інформації.

         За своїм характером письмові звернення розподіляються:

-         на дії суддів та працівників апарату суду – 13;

-         з питань організації роботи суду  – 12;

-         з інших питань – 10.

         Всі письмові звернення розглядались своєчасно і у визначений законом термін та перевірялись, про що заявникові повідомлялось письмово.         

Стосовно термінів розгляду звернень громадян:

-         до 5 днів – розглянуто 21 звернень;

-         до 15 днів – розглянуто 12 звернень;

-         до одного місяця – розглянуто 2 звернення.

     З порушенням наведених строків звернення не розглядалися.

За наслідками розгляду звернень громадян встановлено, що на даний

час налагоджується робота щодо видачі судом процесуальних документів, отримання інформації щодо розгляду справ.

         Дане питання перебуває на особистому контролі у керівника апарату суду.      

         Робота із зверненням громадян в суді ведеться відповідно до вимог:

1.     ст. 40 Конституції України.

2.     Закону України «Про звернення громадян».

3.     Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного  права на звернення до органів державної  влади та органів місцевого самоврядування»

4.     Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від сфери власності, в засобах масової інформації.

Згідно вимог ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» голова суду проводить особистий прийом громадян. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години відповідно до встановленого графіку. Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються в спеціальному журналі.

Так, в 2016 році на особистому прийомі у голови Автозаводського районного суду м. Кременчука були присутні 12 громадян.   

Причинами звернення громадян на особистий прийом голови суду є:

-         незгода їх з судовими рішеннями;

-         на дії суддів та працівників апарату суду;

-         інші питання, пов’язані із розглядом справ.

Згідно вимог ст. 18 Закону України «Про звернення громадян» громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до суду, має право:

-         особисто викласти аргументи особі, що перевірила заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

-         знайомитися з матеріалами перевірки;

-         подавати  додаткові матеріали або наполягати на їх запиті судом;

-         бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

-         користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому  законом порядку;

-         одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

-         висловлювати усно або письмово  вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

-         вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень порядку розгляду звернень.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

Також дотримуючи конституційні права громадян на доступ до правосуддя та виконуючи вимоги Інструкції, ведеться щоденний прийом громадян з питань роботи апарату суду керівником апарату суду та заступником керівника апарату суду.

Так, в 2016 році на особистому прийомі у керівника апарату Автозаводського районного суду м. Кременчука були присутні 8 громадян.

Обов’язки по веденню діловодства по зверненням громадян покладені на консультанта суду.

Для поліпшення та удосконалення організації роботи зі зверненнями громадян спрямовано зусилля на проведення організаційних заходів щодо систематичного вивчення стану роботи суду з даного питання:

-         постійно виконуються доручення голови суду щодо своєчасного та обґрунтованого розгляду звернень громадян;

-         на виробничих нарадах аналізуються причини звернень громадян та розробляються заходи щодо зменшення звернень громадян з приводу тривалого розгляду справ, неналежної етики  суддів, належного виконання посадових обов’язків та дотримання правил поведінки працівників суду .

Про результати розгляду скарг та заяв повідомляється голові суду по мірі необхідності, а суддям та працівникам апарату суду – на оперативних нарадах Автозаводського районного суду м. Кременчука з метою запобігання та усунення недоліків в подальшій роботі.

      За наслідками звернень громадян протягом 2016 року до дисциплінарної відповідальності було притягнуто 3 працівники апарату суду.

Про результати розгляду скарг та заяв повідомляється голові суду по мірі необхідності, а суддям та працівникам апарату суду – на оперативних нарадах Автозаводського районного суду м. Кременчука з метою запобігання та усунення недоліків в подальшій роботі.