flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Автозаводського районного суду м. Кременчука на 2021-2022 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням зборів суддів

Автозаводського районного суду м.Кременчука

№12 від 14.12.2020

 

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

Автозаводського районного суду м. Кременчука

на 2021-2022 роки

 

     Вступ

     Комунікаційна стратегія Автозаводського районного суду м. Кременчука спрямована на виконання важливих завдань судової влади – підвищення рівня довіри громадян до суду, побудову якісного діалогу із засобами масової інформації та громадянами, надання об’єктивної інформації про діяльність суду.

     Взаємодія Автозаводського районного суду м. Кременчука із засобами масової інформації (далі – ЗМІ) відбувається відповідно до Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні в засобах масової інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства», Порядку про взаємодію Автозаводського районного суду м. Кременчука із засобами масової інформації та журналістами, Положенні про суддю-спікера Автозаводського районного суду м. Кременчука.

     Автозаводський районний суд м. Кременчука (далі – суд) має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, ведення внутрішнього електронного документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.

     Задля висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації та з метою налагодження належних відносин судової влади та суспільства, забезпечення авторитету правосуддя, зростання рівня довіри до судової влади, гарантування права громадян на інформацію та підвищення рівня обізнаності населення про діяльність суду діє прес-служба.

     Суддя-спікер (суддя обраний зборами суддів) уповноважений висвітлювати офіційну позицію від імені суду, брати участь у публічних заходах за участю представників засобів масової інформації (далі ЗМІ), а також виконувати інші повноваження, спрямовані на реалізацію комунікаційної стратегії суду.

     Прес-секретар (відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря) здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційній веб-сторінці суду у складі веб-порталу «Судова влада України» та офіційній сторінці суду у соціальній мережі «Faсеbоок», на якій розміщується інформація про заходи, які проводить суд, а також ті заходи, в яких беруть участь судді та працівники апарату тощо.

     Результатами комунікаційної діяльності суду є участь суддів у тематичних семінарах та постійне інформування громадськості про діяльність суду на офіційній сторінці суду у складі веб-порталу «Судова влада України» та офіційній сторінці суду у соціальній мережі «Faсеbоок», надання коментарів ЗМІ щодо розгляду судом справ.

     Серед способів реалізації комунікаційної діяльності суду є взаємодія з громадськістю шляхом надання відповідей на запити в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», врахування пропозицій/зауважень наданих на особистому прийомі у керівництва суду; врахування результатів опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду.

     На офіційних веб-ресурсах суду розміщена загальна інформація про суд, постійно публікується інформація щодо інформаційно-просвітницьких заходів, проведених у суді, інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо.

     У приміщенні суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості  розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачам суду подається інформація згідно зі списками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду тощо.

     Автозаводський районний суд м. Кременчука прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

     Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування щодо оцінки якості роботи суду, яке проводиться серед громадян-відвідувачів суду.

     У Комунікаційній стратегії  передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.

    Комунікаційна стратегія суду спрямована на  забезпечення прозорості та відкритості діяльності суду з метою підвищення рівня довіри громадян до суду та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві загалом.

    Дана стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України. Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», положень Кодексу адміністративного судочинства України,  Кодексі суддівської етики, мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

     Мета та основні завдання комунікаційної стратегії суду

     Комунікаційну стратегію розроблено з метою оприлюднення об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодження постійного зацікавленого діалогу із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, відкритості і прозорості діяльності суду через залучення засобів масової інформації до висвітлення його діяльності.

     Основними завданнями комунікаційної стратегії є:

     Принципи комунікаційної діяльності суду

     Цільова аудиторія

     Заходи комунікаційної стратегії  спрямовані на співпрацю з наступними  групами цільової аудиторії:

     Внутрішня цільова аудиторія

     Зовнішня цільова аудиторія

     Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

     Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

   Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

     Канали зв’язків із громадськістю:

     Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

     Каналами комунікації зі ЗМІ є:

     Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід врахувати, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

     Добір засобів комунікації здійснюється з наданням переваги таким освітнім заходам:

     Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень та правозахисних організацій є:

     Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами є:

     Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії суду

     Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством, доступності правосуддя, публічності судового розгляду.

     За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується:

     - зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету суду через  відкритість та прозорість діяльності суду;

     - підвищення рівня правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах;

     - формування поваги до судового рішення та позитивного іміджу судової влади;

     - підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів, у роботі в суді.

     Громадяни мають сприймати суд як установу, яка стоять на їх захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити та бути впевненим у тому, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.