flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації щодо правил поведінки та основні принципи етикету у спілкуванні з людьми із обмеженими фізичними можливостями

                                                                    

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРАВИЛ

поведінки та основні принципи етикету у спілкуванні з людьми із обмеженими фізичними можливостями

     У разі якщо до суду звертається особа, що має обмежені фізичні можливості, відповідальний працівник суду повинен бути ознайомлений із принципами та правилами спілкування з такими відвідувачами суду, та надати кваліфіковану допомогу у доступі відвідувачів із обмеженими фізичними можливостями до правосуддя.

                                                                        

     Якщо в суд звертається особа, що має обмежені  фізичні можливості, то необхідно сприймати її  в першу чергу як відвідувача, який звернувся за послугою, але при цьому потрібно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні.

     Під час спілкування із відвідувачем суду – людиною із обмеженими фізичними можливостями, потрібно зосереджуватись на тій проблемі, яку особа прийшла вирішити, створити умови для її вирішення.

     Розуміння того, чого саме хоче відвідувач, вимагає зосередження уваги на людині, а не на її інвалідності. Перше й найголовніше необхідно побачити людину. Потреби людини можуть бути різними, Ваш підхід до задоволення потреб повинен залишатися однаковим для всіх.

     Важливо пам'ятати, що не всі люди з інвалідністю користуються візками. Наприклад, є особи з порушеннями зору, слуху; люди з порушеннями опорно-рухового апарату, які під час ходи можуть використовувати допоміжні засоби, як то паличка, милиці, а також люди з ментальними порушеннями. Крім того, є набагато більше людей з «непомітними» чи «прихованими» ураженнями, як то артрит, серцеві захворювання, ускладнене дихання тощо.

     Дотримання певних рекомендацій допоможе налагодити контакти та уникнути незручності та непорозуміння у спілкуванні з людьми з інвалідністю. Слід враховувати, що люди з інвалідністю дуже вразливі до слів, визначень та понять, які викликають жалість та інші негативні асоціації.

     Люб'язно надана допомога чи послуга,  в потрібний момент, може принести для обох сторін  досвід і позитивні емоції.

     Толерантність – це повага права іншого бути таким, як він є.

  

Етика спілкування

     З питань, що стосуються людини з інвалідністю, важливо завжди пам'ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до супроводжуючої її особи.

 

Допомога людині з інвалідністю

 

НАЙГОЛОВНІШЕ: не стороніться людей з інвалідністю. Якщо Ви готові вести себе з ними з повагою й розумінням, вони не образяться, якщо Ви помилитесь.

 

Рекомендації із супроводу та взаємодії

з людьми з особливими потребами 

 

Людина з порушенням зору, або незряча людина

 

Особи, які користуються кріслом колісним

     У більшості  приміщення суду є недоступними для осіб, які мають проблеми у пересуванні  і користуються допоміжними засобами, особливо для тих, які пересуваються у кріслі колісному. До багатьох приміщень людина у кріслі колісному навіть не може потрапити в двері суду при вході.

 

 Особи із вадами слуху, або глуха людина

     Люди з вадами слуху ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись будьте привітними, посміхайтеся. Таким чином людина матиме до Вас довіру.

Люди із ускладненнями в мовленні

Особи з затримкою розумового розвитку

 

травень 2018 року