flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи за зверненнями громадян в 2014 році в Автозаводському районному суді м. Кременчука Полтавської області

 

                                                                                                           

АВТОЗАВОДСЬКИЙ  РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРЕМЕНЧУКА

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                             вул. Першотравнева, 29/5, м. Кременчук, 39600, Тел.3-31-10

 

А Н А Л І З

стану організації роботи за зверненнями громадян в 2014 році

в Автозаводському районному суді м. Кременчука Полтавської області

 

         На виконання вимог ст.40 Конституції України та Закону «Про звернення громадян» в Автозаводському районному суді м. Кременчука Полтавської області постійно здійснюється робота по розгляду звернень громадян, які надходять поштою та ведеться особистий  прийом громадян головою суду, керівником апарату суду.

         Так, протягом 2014 року до суду надійшло 30 письмових звернень, з яких громадяни звертались до Вищого адміністративного суду України – 1, Апеляційного суду Полтавської області – 1, ТУ ДСА України в Полтавській області – 5, безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області - 23.

Більшість звернень подаються та розглядаються безпосередньо в місцевому суді без звернення громадян до вищестоящих органів, що свідчить про їх впевненість у можливості вирішення дискусійних питань на місцевому рівні головою суду та керівником апарату суду.

В 2014 році від громадян (фізичних осіб) надійшло 26 письмових звернень, з яких з Вищого адміністративного суду України – 1, Апеляційного суд Полтавської області - 1, ТУ ДСА України в Полтавській області - 4, безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області 20 звернень.

         Від юридичних осіб надійшло 4 письмових звернень, в тому числі з ТУ ДСА України в Полтавській області - 1,  безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області - 3.

         За змістом звернення стосуються переважно дій суддів та працівників апарату суду, надання документів або інформації.

         За своїм характером письмові звернення розподіляються:

-         на дії суддів та працівників апарату суду – 13, з них:

              з ТУ ДСА України в Полтавській області - 1

              безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука                          

               Полтавської області – 12;

-         з питань отримання копій документів - 8, з них:

з Апеляційного суду Полтавської області - 1;

з ТУ ДСА України в Полтавській області – 4;                                   

безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області - 3;

-         з інших питань – 9

          з Вищого адміністративного суду України -1;

          безпосередньо до Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області – 8.

         Всі письмові звернення розглядались своєчасно і у визначений законом термін та перевірялись, про що заявникові повідомлялось письмово.         

Стосовно термінів розгляду звернень громадян:

-         до 5 днів – розглянуто 12 звернень;

-         до 15 днів – розглянуто 18 звернень.

     З порушенням наведених строків звернення не розглядалися.

За наслідками розгляду звернень громадян встановлено, що на даний

час налагоджується робота щодо видачі судом процесуальних документів.

         Дане питання перебуває на особистому контролі у керівника апарату суду.      

         Робота із зверненням громадян в суді ведеться відповідно до вимог:

1.     ст. 40 Конституції України.

2.     Закону України «Про звернення громадян».

3.     Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних права громадян на звернення».

4.     Указу Президента України «Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення».

5.     Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від сфери власності, в засобах масової інформації.

Згідно вимог ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» голова суду проводить особистий прийом громадян. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години відповідно до встановленого графіку. Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються в спеціальному журналі.

Так, в 2014 році на особистому прийомі у голови Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області були присутні 19 громадян. 

Причинами звернення громадян на особистий прийом голови суду є:

-         незгода їх з судовими рішеннями;

-         вирішення питань щодо відводів суддів від розгляду справ;

-         на бездіяльність суддів та працівників апарату суду

    В порівнянні з статистичними даними за 2013 рік загальна кількість звернень громадян, що надійшла до суду протягом 2014 року значно зменшилась, що в процентному відношенню становить 58%.

За наслідками звернень громадян протягом 2014 року було притягнуто до дисциплінарної відповідальності одного працівника апарату суду, а саме застосовано захід дисциплінарного стягнення у виді попередження про неповну службову відповідність.

Згідно вимог ст.22 Закону України «Про звернення громадян» громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до суду, має право:

-         особисто викласти аргументи особі, що перевірила заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

-         знайомитися з матеріалами перевірки;

-         подавати  додаткові матеріали або наполягати на їх запиті судом;

-         бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

-         користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому  законом порядку;

-         одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

-         висловлювати усно або письмово  вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

-         вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень порядку розгляду звернень.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

Також дотримуючи конституційні права громадян на доступ до правосуддя та виконуючи вимоги «Інструкції з діловодства в місцевому суді», ведеться щоденний прийом громадян з питань роботи апарату суду керівником апарату суду.

Так, в 2014 році на особистому прийомі у керівника апарату Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області були присутні 23 громадянина.

Обов’язки по веденню діловодства по зверненням громадян покладені на консультанта суду.

Для поліпшення та удосконалення організації роботи зі зверненнями громадян спрямовано зусилля на проведення організаційних заходів щодо систематичного вивчення стану роботи суду з даного питання:

-         постійно виконуються доручення голови суду щодо своєчасного та обґрунтованого розгляду звернень громадян;

-         на виробничих нарадах аналізуються причини звернень громадян та розробляються заходи щодо зменшення звернень громадян з приводу тривалого розгляду справ, неналежної етики  суддів, належного виконання посадових обов’язків та дотримання правил поведінки працівників суду .

Про результати розгляду скарг та заяв повідомляється голові суду по мірі необхідності, а суддям та працівникам апарату суду – на оперативних нарадах Автозаводського районного суду м. Кременчука з метою запобігання та усунення недоліків в подальшій роботі.

 

 

 

Керівник апарату суду                                                                                    Г.В. Вайвала